Finland och många andra länder övergår till normaltid klockan fyra natten till söndagen den 29 oktober.
Övergången innebär att klockan ställs tillbaka en timme. Många datorer och mobila apparater gör det här automatiskt.
Systemet med sommar- och normaltid tillämpas i hela Europeiska unionen och Finland har haft systemet sedan 1981.
En grupp Europaparlamentariker föreslog den här veckan att övergången till sommartid slopas.
Också alla de finländska ledamöterna av EU-parlamentet ställer sig bakom förslaget.
På våren ställs klockan en timme framåt. Avsikten är enligt Nationalencyklopedin att dagsljuset under sommarhalvåret ska kunna utnyttjas bättre i och med att solen går ner en timme senare än normalt.
Källor: Yle, NE.se, FNB