Kraftiga vindar och dåligt väder i österrikiska Sölden innebär att herrarnas världscuppremiär har ställts in. Finländarna Marcus Sandell och Samu Torsti skulle ha ställt upp i tävlingen. Den amerikanska stjärnan Ted Ligety är inte belåten.
Sedan tidigare stod det klart att hemmastjärnan Marcel Hirschers skada sätter stopp för honom i premiären.
Finlands chefstränare Janne Haarala tog beslutet med ro.
– Det är bara att acceptera och rikta blickarna mot Levi. Det här kom inte som någon jätteöverraskning, sade han till Yle Urheilu.
Världscupen fortsätter med slalom i finska Levi om två veckor, den 11–12 november.
"Det ser konstigt ut"
USA:s stjärna Ted Ligety var mer upprörd.
– Det känns konstigt att loppet ställs in klockan 6.45 då Österrikes största stjärna tillfälligt saknas, skrev han på sitt Twitter-konto.
Han pekar på det österrikiska skidförbundet.
– Det må vara hemskt väder där uppe men då ÖSV:s ordförande för flera dagar sedan talade om att det kommer att ställas in så luktar det unket, skrev Ligety.
Igår tävlade damerna, den tävlingen vanns av tyskan Viktoria Rebensburg.