Isacs favoritplatser är scenen och hemmet i Grankulla. Där sitter han ofta och snapchattar med sina fans. I X möter X intervjuas Isac av sig själv och berättar om fansen som betyder allt för honom.
Isac Elliot var bara tio år gammal när han såg Justin Biebers film Never say never och bestämde sig för att göra samma sak: Bli popstjärna.
Hans pappa föreslog att de skulle åka till en studio och banda in en låt.
- Jag trodde att det innebar att jag genast skulle bli en stor artist. Jag tänkte inte på att musiken måste spridas och så vidare. Jag visste inte ens vad ett skivbolag var, jag hade bara roligt, berättar han.
Nu kan han sakna den där sorgfria tiden i början av karriären, när allt bara var skoj.
- Första gången min låt New way home spelades i radion fick jag stanna inne på rasten och lyssna. Då gick jag väl i femman eller sexan. Under andra versen kom mina klasskompisar in och de tyckte det var en bra låt.
Musiken spred sig och fansen blev fler och fler.
Nu fyller Isac snart 17 år och har flera hitlåtar bakom sig. Han är medveten om att han inte skulle vara där han är idag utan fansen.
- De är jätteviktiga för mig. Det är därför jag till exempel har öppen Snapchat. Jag sitter varje kväll och svarar på frågor. Jag försöker alltid få tid till det. Det är det minsta jag kan göra, säger han.
Tack vare fansen kan Isac leva sin dröm, och det kommer han aldrig att glömma.
Hemmet är en favoritplats
Det är där hemma som Isac ofta pratar med sina fans, och hemmet i Grankulla är också en av hans favoritplatser. Egentligen bor han på gränsen till Grankulla, men han har gått i skola där och rör sig ofta i området.
- Alla känner varandra och jag kan gå till butiken utan att bli störd. Ta det inte fel, jag blir inte arg om någon kommer fram och vill ta en bild, men det är lugnt och skönt där. Det är viktigt för mig och det är alltid skönt att komma hem.
En annan favoritplats är scenen. Där är han oftast glad och stressfri.
- Scenen och musiken är mitt liv. Om saker inte går bra där så gör det ont i hjärtat, men när det går bra är det den bästa känslan.