I Åbo har flera unga män överraskande dött av överdoser i april.
De fem männen är alla i 20-årsåldern, och de har dött av droger, alkohol och mediciner, eller en kombination av dem, säger Sydvästra Finlands polis.
Dödsfallen har skett i privatbostäder på olika håll i Åbo, och de har ingen direkt koppling till varandra.
- Då så här många unga män dött på en kort tid, kan man misstänka att det nu finns sprids exceptionellt farliga droger bland unga i Åbo, säger kriminalöverkommissarie Jari Riiali i polisens pressmeddelande.
Bland annat A-klinikstiftelsen har nyligen varnat för att det på gatan säljs lugnande medel som möjligen har spetsats med fentanyl, en syntetisk opioid.
Artikeln har uppdaterats med A-klinikstiftelsens varning