Framtiden för Karis stads lägergård Grantorp vid Pojoviken tas upp till diskussion.
Den nyrenoverade gamla byggnaden på cirka 400 kvadratmeter är i flitigt bruk sommartid.
Grantorp används för läger och lägerskolor och privatpersoner kan också hyra fastigheten för fester och rekreation.
Men vinterhalvåret står Grantorp tomt.
Hyresinkomsterna täcker driften men pengarna räcker inte till amortering av renoveringslån
eller till nya renoveringar.
Tekniska nämnden i Karis diskuterar Grantorps öde på sitt möte på torsdag (22.5).
Stadsingenjören i Karis utesluter inte en försäljning av fastigheten.
I Hangö försöker staden som bäst sälja sin lägergård i Tvärminne.
Och staden har också många andra fastigheter till salu i Hangö, bland dem Lappvik gamla skolbyggnader.
(Av Västnyland)