Flytten av Alkobutiken från Borgå centrum
till Östermalm i september i fjol
var lyckad.
Det intygar både kunder och anställda.
Butikschef Pauliina Juvonen säger att kunderna har tagit fint emot
den nya Alkobutiken i Östermalm.
Handeln är betydligt livligare än i den gamla butiken
vid Krämaretorget
och försäljningen i Näse Alko har jämnat ut sig som planerat.
Folk köper nuförtiden alkoholdrycker
i samband med matuppköpen
och parkeringsutrymmena är bra
men om man är beroende av buss,
är det litet besvärligare än tidigare.
Personalen gillar den nya butiken i Östermalm.
När det är livligare,
har personalen mera arbetstimmar.
Arbetsförhållandena fungerar
eftersom allting finns i ett plan.
(Av Sune Bergström)