Start
Artikeln är över 13 år gammal

Nokia Missios tidigare ledare överklagar inte

Den förra ledaren för väckelserörelsen Nokia Missio har inte överklagat den dom han fick för sexuellt utnyttjande.

Tingsrätten i Birkaland dömde Markku Koivisto till ett tre månader långt villkorligt fängelsestraff och 30 timmar samhällstjänst. Tiden att överklaga domen gick ut igår, tisdag.

I rätten erkände Koivisto att han utnyttjat sitt då 17-åriga offer sexuellt. Enligt rätten misskrukade Koivisto sin ställning och det förtroende han åtnjöt.