Start
Artikeln är över 13 år gammal

Må bra seminarium i Åbo

li näse
Li Näse Bild: YLE
Radio Vega Åboland: Hur må bra seminarium i Åbo

Hur må bättre? Det är frågan på ett seminarium kring psykotiska världar.

Föreningen La Lotta och Folkhälsan i Åbo ordnar ett seminarium kring mental hälsa i Åbo lördagen 20 april. Psykiatern Clas Andersson talar under rubriken "Jag och den andra - om inlevelsens möjligheter och begränsningar", konstterapeut Eva Westling talar om "Läkande lek i konstterapigrupp" och museichef Li Näse om ett aktuellt försök med museiterapi. Anmälningar bör göras till johanna.slotte@turku.fi senast torsdag 18 april.