Övervakningen av fiske skärps i sommar. Forststyrelsen kommer att ha fler övervakare anställda i sommar. Det här på grund av att fiskelagen förnyades 2012. Den förnyade lagen innebär bland annat krav på hur fiskaren ska märka sina fiskeredskap.
I och med att förändringen var så färsk förra sommaren gav övervakarna endast varningar men nu skärps övervakningen. I år ger övervakarna böter om de kommer på fiskare som inte följer den förnyade lagen.
Här kan du läsa om de nya bestämmelserna
Nya fiskelagen