Start
Artikeln är över 11 år gammal

Anarkister ockuperade gator i Helsingfors

Bild: Yle

Flera gator i stadsdelen Vallgård i Helsingfors ockuperades av anarkister på lördagen.

Ungefär 200 anarkister samlades i Vallgård vid 13-tiden i eftermiddags för att protestera mot privatbilismen.

På grund av ockupationen blev man tvungen att stänga av gator för trafik. Trafiken uppges nu löpa normalt efter den sju timmar långa gatuprotesten.

Protesten uppges ha förlöpt lugnt. Enligt polisen var aktionen olaglig eftersom ingen anmälan hade gjorts på förhand.

Helsingin Sanomat var först med nyheten.