Artikkeli on yli 3 vuotta vanha

OYSin uuden sairaalan rakentaminen etenee: A-rakennuksen tiloja luovutettiin etuajassa

A-rakennuksen alempien kerrosten tiloja päästään vaiheittain kalustamaan, varustamaan ja testaamaan.

OYS 2030-hankkeen A-rakennus Oulun Kastellissa.
OYS 2030-hankkeen A-rakennuksen alimpia kerroksia on otettu käyttöön hiukan etuajassa. Kuva: OYS

Oulun yliopistollisen sairaalan uuden A-rakennuksen työmaalla on saavutettu tärkeä välietappi, kun rakennuksen ensimmäiset osat siirtyivät rakentajalta sairaanhoitopiirille käyttöönottoa varten.

Käytännössä tämä tarkoittaa, että tiloja päästään vaiheittain kalustamaan, varustamaan ja testaamaan noin vuoden päässä häämöttävää potilastoiminnan alkamista silmällä pitäen.

Potilaille tämä vielä näy, sillä tilat pysyvät työmaa-aitojen rajaamina. OYS 2030 -uudistamisohjelman ohjelmajohtaja Kari-Pekka Tampion mukaan sairaalan henkilökunnalle tämä on kuitenkin tärkeä askel.

– Tilojen luovutus mahdollistaa uusien tilojen ja toimintamallien testaamisen ja harjoittelun paikan päällä uusissa tiloissa, kertoo Tampio.

Alkuperäisen aikataulun mukaan nyt valmistuneiden tilojen vastaanotto oli suunniteltu tapahtuvaksi kuluvan vuoden loppuun mennessä. Etappi saavutettiin noin kaksi kuukautta aiemmin.

Aiheesta lisää:

Ouluun rakennetaan uusi yliopistollinen sairaala – nykyinen surkeassa kunnossa

OYSin sädehoidon yksikkö on aloittanut hoidot uudessa E-rakennuksessa

Seuraa mitä lähelläsi tapahtuu. Lueja katso lisää uutisia Pohjois-Pohjanmaalla