Ravintolalautta Ocean Barin noston pitäisi onnistua viikonlopun aikana tai viimeistään maanantain aikana, mikäli kaikki menee hyvin.
Näin sanoo nostosta vastaavan Rannikon Sukelluspalvelun Jouni Pukki.
Työtä tehdään viikonloppuna. Työn nykyinen takaraja on maanantaina.
Kotkan kaupunki myönsi Kotkan Kantasatamassa uponneen baarilautan nostolle kaksi viikkoa lisäaikaa aiemmin marraskuussa.
Nostoa vaikeuttaa muun muassa lautan paino, joka on paljastunut sukelluksissa kaksi kertaa aikaisemmin arvioitua suuremmaksi.
Lautta hinataan rantaan
Itse nostaminen tarkoittaa sitä, että lautta pumpataan kelluvaksi, minkä jälkeen se hinataan proomujen avulla pois Kantasataman laiturilta rantaan.
Vielä ei tiedetä, mihin rantaan Ocean Bar hinataan.
Ocean Bar on tarkoitus purkaa rantaan hinaamisen jälkeen, mutta purkaminen kuuluu eri urakkaan. Purkamisurakasta tulee Pukin tiedon mukaan uusi kilpailutus.
Käynnissä olevan nosto- ja hinausurakan hintalappu on Kotkan kaupungin näkökulmasta 177 050 euroa – huolimatta viivästyksestä.
Lisää Kymenlaakson uutisia myös Yle Areenassa: katsele, kuuntele ja lue, mitä lähelläsi tapahtuu.
Onko sinulla uutisvinkki tai kuvasitko uutistilanteen? Lähetä vinkki kotka@yle.fi.