Artikkeli on yli 3 vuotta vanha

Oulun ammattikorkeakoulu luopuu koulutusyksikköjakoon perustuvasta organisaatiorakenteesta

Uudella organisaatiolla halutaan vähentää siiloja koulutusyksiköiden välillä, edesauttaa koulutusalojen yhteisten opintojen toteuttamista ja lisätä koulutuksen kehittämistä.

Oulun ammattikorkeakoulun kyltti Linnanmaan kampuksen ulkoseinässä.
Tulevaisuudessa Oamkissa on enemmän tutkintoja määräajassa, ja yhä suuremmat opiskelijamäärät aloittavat vuosittain. Kuva: Taneli Kärki / Yle

Koulutusyksikköjakoon perustuvasta organisaatiorakenteesta luovutaan ja tilalle muodostetaan jatkossa kolme samankokoista suurempaa osaamisalaa: Tekniikka, Hyvinvointi ja kulttuuri, ja ICT ja liiketoiminta.

Oulun ammattikorkeakoulun viestintäjohtaja Anne-Maria Haapalan mukaan kyseessä ei ole säästöohjelma, vaan mahdollisuus kehittää toimintaa monipuolisemmaksi ja tarjota opiskelijoille enemmän mahdollisuuksia opiskeluun.

Uusi organisaatiomalli ei vaikuta Oamkin koulutusvastuuseen, eikä muutoksella tavoitella henkilöstövähennyksiä.

Uusi organisaatio otetaan käyttöön 1.8.2023 alkaen.

Seuraa mitä lähelläsi tapahtuu. Lue ja katso lisää uutisia Pohjois-Pohjanmaalta.