Artikkeli on yli 3 vuotta vanha

Oulusta siirretään edelleen jonkun verran potilaita maakuntaan vuodepaikkojen puutteen takia

Sairaaloiden vuodepaikoista on edelleen puutetta. Taustalla on hoitajapulan jatkuminen.

Oulun kaupunginsairaalan kyltti
Oulun kaupunginsairaalassa vuodepaikkoja on jouduttu vähentämään pitkään jatkuneen hoitajapulan vuoksi. Sen takia potilaita on sijoitettu lähikuntien vuodeosastoille. Kuva: Timo Nykyri / Yle

Sairaaloiden vuodepaikoista on edelleen puutetta. Osa sairaalan otettavista potilaista joudutaan sijoittamaan myös oman kotikuntansa ulkopuolelle. Esimerkiksi Oulun kaupunginsairaalasta on potilaita sijoitettu muun muassa Liminkaan, Kempeleeseen ja Muhokseen.

Tilanne on ollut sama jo viime vuodesta lähtien ja taustalla on hoitajapula, jonka takia osa hoitopaikoista on jouduttu sulkemaan.

Sairaaloilla on myös yhteinen potilassiirtojärjestelmä, jonka avulla voidaan selvittää missä päin vapaita vuodepaikkoja on.

Seuraa mitä lähelläsi tapahtuu. Lue ja katso lisää uutisia Pohjois-Pohjanmaalta.