Pitkään tyhjillään ollut kaupungintalon laajennusosa eli niin kutsuttu uusi osa puretaan tänä kesänä Riihimäellä.
Purkutyöt lisäävät kuorma-autoliikennettä ja melua erityisesti heinäkuussa Kalevankadulla. Purkutyöt alkavat rakennuksen sisältä, ulko-osien vuoro on kesäkuun puolivälin jälkeen. Työt jatkuvat kaupungin tiedotteen mukaan kokonaisuudessaan elokuulle asti.
Purkutyömaata kastellaan pölyhaittojen pienentämiseksi. Urakoitsija kierrättää suuren osan purkumateriaalista. Kierrätettäviä materiaaleja ovat muun muassa betoni ja teräs.
Riihimäen kaupungintalon laajennus osa poistettiin käytöstä sisäilmaongelmien vuoksi vuonna 2016. Suojeltu vanha kaupungintalo jää laajennusosan purkamisen jälkeenkin ennalleen.
Seuraa Kanta-Hämeen uutisia Yle Areenassa ja Ylen verkkosivuilla.