Poliisi tutkii tapausta, jossa kaksi nuorta sytyttivät ilotulitteen lohjalaisessa kauppakeskus Prismassa.
Nuoret sytyttivät ilotulitteen sunnuntaina 12. marraskuuta noin kello 18 illalla.
Poliisin mukaan nuoret olivat sytyttäneet ilotulitteen apteekin edessä ja juosseet sitten pois paikalta. Ilotulite räjähti kohti kattoa.
Tiistaiaamuna poliisi tiedotti kaipaavansa tapahtuneesta yleisövihjeitä.
Rikosylikonstaapeli Jari Saarelainen kertoo Ylelle, että poliisi on onnistunut tavoittamaan tekijät.
Saarelaisen mukaan tekijät ovat alaikäisiä, jotka sytyttivät ilotulitteen tahallaan.
– Ilotulite on ilotulitekaupoista saatava kovempi pommi. Sellainen aiheuttaa konkreettista vaaraa esimerkiksi silmiin tai sormiin, hän sanoo.
Ilotulitteen räjähtäessä kauppakeskuksessa oli samaan aikaan useita ihmisiä, jotka säikähtivät tapahtunutta. Saarelaisen mukaan tilannetta todisti lähistöllä parisenkymmentä ihmistä. Kukaan ei kuitenkaan loukkaantunut.
− Sen lisäksi, että tilanne aiheutti pelkoa sivullisissa, olisi tilanne voinut aiheuttaa heille vakavia vammoja. Onneksi kukaan ei kuitenkaan tällä kerralla loukkaantunut, Saarelainen sanoo.