Suomen päävalmentaja Lasse Kurronen otti tappion niskoilleen
Suomen päävalmentaja Lasse Kurronen sanoi ottelun jälkeen, että finaalitappio oli iso pettymys. Hän ei keksi syytä sille, miksi ottelu lähti väärille urille alussa.
– Kyllä tässä varmaan pitää peiliin katsoa. Kyllä se on päävalmentajan vika, jos joukkue ei ole tämän enempää pelin päällä tällaisessa pelissä. Ruotsi oli kliininen, kuten monta kertaa on nähty. En osaa sen syvällisempää sanoa tähän hetkeen, Kurronen sanoi.
Hän on valmentanut Suomen naisten salibandymaajoukkuetta vuodesta 2016 alkaen. Hän kuvaili joukkuetta parhaaksi, mitä hän on saanut ikinä valmentaa.
– Tämä peli ja tuollainen kyykkäys tuohon alkuun... Aika karvas maku on suussa. Ehkä isomman analyysin aika on joskus myöhemmin, että mitä kahdeksan vuotta tässä on oikein touhuttu.
”Anteeksiantamattoman huono” erä
Suomen kapteeni, turnauksen arvokkaimpana pelaajana palkittu, Veera Kauppi sanoi, että 31 sekunnin pelin jälkeen tullut Ruotsin johtomaali lamaannutti joukkuetta.
– Kun Ruotsi pääsi flow'hun, sitä oli vaikea katkaista ensimmäisessä erässä. Ärsyttää ja harmittaa ihan vietävästi. Olimme hyvin valmistautuneita. Tekisi mieli sanoa, että ensimmäinen erä oli anteeksiantamattoman huono. Toisessa ja kolmannessa näytettiin, että emme luovuttaneet.
Kauppi sanoi, että yksi erä pilasi joukkueen turnauksen. Hän totesi, että noin ei saisi tapahtua näin kovalla tasolla.
– Sitten emme oikein löytäneet ketjua, joka saisi pelin haltuun. Oltiin vähän kaikki, meidän ketju etunenässä, askeleen perässä. Tuntui, että (Ruotsin) jokainen laukaus meni sisään. Sanoin joukkueelle, että olisimme ansainneet enemmän. Yritämme ottaa tästä jotain mukaan, mutta nyt tuntuu tosi karvaalta.
Henri Pitkänen haastatteli.