Vaasan ammattikorkeakoulun toimitusjohtaja, rehtori Kati Komulainen on irtisanoutunut eilen tiistaina tehtävästään.
Rehtorina hän ehti toimia reilun kolmen vuoden ajan. Tehtävässään hän aloitti keväällä 2020.
Tehtävän ottaa hoitaakseen vararehtori, tekniikan yksikön johtaja Ville Isoherranen.
Sosiaalisessa mediassa olevan päivityksen mukaan Komulainen ei vielä avaa, mitä aikoo tehdä tulevaisuudessa.
– Nyt vietän rauhassa lomaa ja katselen ensi vuonna mitä alan tekemään. Jotakin se on koulutuksen ja työelämän kehittämisen parissa, Komulainen kertoo LinkedInissä.
VAMKin hallituksen puheenjohtaja Christina Knookala kertoo, että Komulaisen irtisanoutuminen tuli yllättäen.
Hallitus aloittaa uuden rehtorin rekrytoinnin keväällä. Knookalan mukaan ajatuksena on, että paikka täytetään syksyllä 2024.
Irtisanoutumisesta kertoi ensimmäisenä Ilkka-Pohjalainen.
Artikkelia täydennetty 13.12.2023 klo 12:36. Lisätty Christina Knookalan kommentti.