Laihian yläkoululla Pohjanmaalla oli tänään torstaina poliisioperaatio ampumisuhkauksen takia.
Tilanne koululla on ollut poliisin mukaan päivällä rauhallinen. Poliisi oli koululla turvaamassa päivän kulkua.
Pohjanmaan poliisi on luvannut tiedottaa asiasta enemmän vielä torstain aikana.
Kahdeksannen luokan oppilas Miia Holkko kertoo, että aamulla koulun ulko-ovet olivat lukossa, kun hän tuli koululle.
Holkko kertoo, että oppilaiden keskuudessa alkoi pian levitä tieto, että koululle on tullut ampumisuhkaus.
– Opettajat olivat avaamassa ovia, ja pian oli poliisipartiokin paikalla. Ruokalan ulkopuolella oli opettaja katsomassa, ettei tule ketään ulkopuolisia, kertaa Holkko aamupäivän tapahtumia koululla.
Koululaisten keskuudessa liikkui huhu, että uhkaus olisi ollut yhden luokan pulpetissa jo eilen tai toissa päivänä.
Miia Holkko kertoo, että aika pian monet oppilaat kävivät kysymässä omalta luokanvalvojaltaan lupaa lähteä kotiin. Lupa lähteä myös tuli.
Holkko lähti kotiin puolen päivän jälkeen.
– Ruokala on yleensä ihan täynnä, mutta se oli ihan tyhjillään. Aluksi lähtivät seiskaluokkalaiset, ja kun huomattiin, että puuttuu puoli koulua, niin lähti loputkin, kertoo Holkko.
Hän arvelee, että joitain oppilaita tilanne ahdisti aika paljon.
Hänen mielestään tuollaisella asialla ei pitäisi vitsailla. Hän ei olisi yllättynyt, jos kyse oli vain huomion hakemisesta.