Eilinen Lufthansan ilmoitus jatkaa lennot Oulusta Saksan Müncheniin ympärivuotiseksi on historiallinen asia matkailun kannalta, kertoo Oulun Matkailun toimitusjohtaja Yrjötapio Kivisaari.
– Oulusta on ollut ennenkin lentoyhteyksiä maailmalle, mutta nyt tilanne saa uuden käänteen. Pohjoinen Suomi nähdään eurooppalaisten mukaan mielenkiintoisena kohteena. Saamme nyt ympärivuotisen yhteyden meille pohjoissuomalaisille, eli ovet ovat avoinna puolin ja toisin, kertoo Kivisaari.
Lufthansa kertoi torstaina, että lennot Oulun ja Münchenin välillä muuttuvat ympärivuotisiksi, kun yhtiö päättänyt jatkaa nykyistä talvikauden lentoreittiä myös kesän yli. Tänä talvena yhtiö on lentänyt kaupunkien välillä keskiviikkoisin ja sunnuntaisin. Kesäkaudella maaliskuun lopusta alkaen reittilennot operoidaan tiistaisin ja lauantaisin.
Lufthansa ilmoitti heinäkuussa 2022, että se aloittaa suorat reittilennot Münchenin ja Oulun välillä talvikaudeksi. Ensimmäinen lento laskeutui Ouluun 16. joulukuuta.
Seuraa mitä lähelläsi tapahtuu. Lue ja katso lisää uutisia Pohjois-Pohjanmaalta.