Artikkeli on yli 2 vuotta vanha

Kemi hakee taas kaupunkilaisten ehdotuksia 30 000 euron käyttökohteeksi keskustan ranta-alueilla

Kemi on toteuttanut osallistavan budjetoinnin kautta jo useita kaupunkilaisille tärkeitä hankkeita.

Kemin sisäsatama.
Kemin osallistavan budjetoinnin rahat halutaan tänä vuonna ohjata keskustan ranta-alueiden kehittämiseen. Kuva: Antti Ullakko / Yle

Kemissä ryhdytään jälleen keräämään ehdotuksia 30 000 euron käyttökohteiksi.

Osallistavan budjetoinnin ehdotukset tulee tänä vuonna kohdistaa keskustan ranta-alueiden kehittämiseen.

Ehdotuksia voi tehdä Kemin verkkosivuilla myöhemmin avattavalla lomakkeella. Kysely on kaksivaiheinen.

Kemin kaupunginhallitus päättää osallistavan budjetoinnin avaamisesta maanantaina.

Viime vuonna kaupunkilaisten ehdotuksesta keskustan alueelle lisättiin penkkejä sekä niittyalueita ja tehtiin liukumäki.

Aiempina vuosina Kemissä on muun muassa rakennettu kuntoportaat, kehitetty toritoimintaa, kohennettu Liikennepuistoa sekä Meripuiston leikkikenttää.