Kemissä ryhdytään jälleen keräämään ehdotuksia 30 000 euron käyttökohteiksi.
Osallistavan budjetoinnin ehdotukset tulee tänä vuonna kohdistaa keskustan ranta-alueiden kehittämiseen.
Ehdotuksia voi tehdä Kemin verkkosivuilla myöhemmin avattavalla lomakkeella. Kysely on kaksivaiheinen.
Kemin kaupunginhallitus päättää osallistavan budjetoinnin avaamisesta maanantaina.
Viime vuonna kaupunkilaisten ehdotuksesta keskustan alueelle lisättiin penkkejä sekä niittyalueita ja tehtiin liukumäki.
Aiempina vuosina Kemissä on muun muassa rakennettu kuntoportaat, kehitetty toritoimintaa, kohennettu Liikennepuistoa sekä Meripuiston leikkikenttää.