Artikkeli on yli 2 vuotta vanha

Kaksi Nyssen linjaa siirtyy Paunulta Länsilinjoille, matkustaja tuskin muutosta huomaa

Länsilinjoille siirtyy 27 työntekijää ja kymmenen linja-autoa.

Liikennettä lumisateessa Tampereen Lukonmäessä.
Arkistokuva. Kuva: Jani Aarnio / Yle

Tampereen seudun joukkoliikenteessä vaihtuu kahden linjan liikennöitsijä. Nysse-liikenteen matkustajalle ei helmikuun alussa toteutuva muutos juuri näy.

Linja 6:sta siirtyy Paunun nyt hoitama osuus Länsilinjoille, samoin Pispalan linja 27. Yhtiöt ovat sopineet asiasta keskenään.

Paunu siirtää toiminnan painopistettä entistä enemmän kaukoliikenteeseen.

Kuljettajia ja asentajia siirtyy Länsilinjoille yhteensä 27 ja linja-autoja kymmenen. Sen jälkeen yhtiöllä on Nysse-liikenteessä noin 80 autoa ja 170 työntekijää.

Tampereen kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta antoi suostumuksensa sopimusten siirrolle keskiviikkona.

Lisää Pirkanmaan uutisia Ylen nettisivuilla ja Yle Areenassa. Kuuntele, katsele ja lue, mitä lähelläsi tapahtuu.

Onko sinulla uutisvinkki tai kuvasitko uutistilanteen? Lähetä vinkki tampere@yle.fi.