Viime vuonna julkaistun Lapua 1976 -elokuvan tekijät suunnittelevat jo seuraavaa elokuvaprojektia.
Uusia ideoita on pyöriltety jo Lapua-elokuvan jälkituotannon aikana, kertoo ohjaaja Toni Kurkimäki.
Toiveissa on, että uutta elokuvaa päästäisiin työstämään jo tämän tai ensi vuoden aikana.
Kurkimäen mukaan tuotantotiimi on esitellyt Finnkinolle yhtä ideaa.
– He kommentoivat, että ette te ainakaan pienempää lähteneet tekemään.
– Mutta sen enempää siitä ei vielä voi sanoa, Kurkimäki sanoo.
Tuotantotiimin mukaan Lapua 1976 -elokuvan vastaanotto on mahdollistanut uudet unelmat.
– Voidaan jatkaa unelmoimista ja tehdä juttuja, joista ei oltaisi voitu pari vuotta sitten edes unelmoida, Kurkimäki sanoo.
Lapua 1976 -tekijät olivat keskiviikkona mukana Häjyt 2 -elokuvan jatko-osan yhteistyökumppaneille järjestetyssä tilaisuudessa. Häjyt 2 -elokuvan kuvaukset alkavat ensi syksynä.