Suomi ylsi neljänneksi Sveitsin Gomsissa perjantain sekaviestissä. Suomi oli pitkään mukana kärkitaistelussa kahden Ruotsin ja kahden Norjan joukkueen kanssa. Kaksi Ruotsin joukkuetta ja Norjan ykkösjoukkue pudottivat Suomen ja Norjan kakkosjoukkueen loppuratkaisuissa.
Krista Pärmäkoski kuitenkin voitti loppukirikamppailussa Norjan kakkosjoukkueen ankkurin Maria Hartz Mellingin.
Kerttu Niskanen hiihti viestikilpailun maailmancupissa ensimmäistä kertaa sitten joulukuun 2022.
Niskanen pystyi toisella osuudellaan pysymään parhaiten mukana, kun Ruotsin Frida Karlsson yritti hajottaa joukkoa.
Hän ei ollut kuitenkaan lainkaan tyytyväinen kilpailuun.
– Ei ollut helppoa. Yhtä taistelua oli loppuun asti. Toivottavasti ei ole joka päivä tällaista. Ei ollut hyvä, Niskanen sanoi.
Niskanen laittoi menon myös Suomen joukkueen majoituksen piikkiin. Goms sijaitsee 1 300 metriä merenpinnan yläpuolella, mutta Suomi majoittuu kilpailukorkeutta matalamalla.
– Kaikki muut ovat täällä korkealla ja ovat maanantaista lähtien totutelleet tähän. Me rampataan tuolta alhaalta ylös tätä väliä. Tiesin jo etukäteen, ettei se ole paras mahdollinen asia, Niskanen latasi.
Pärmäkoski oli iloinen loppukirivoitosta.
– Loppukirithän on aina kiva voittaa. Sanoin joukkuekavereille, että kaikki muut lupaan viedä loppukirissä, paitsi nuo, jotka tänään tuolla palkintokorokkeella seisoivat. Niillä on sen verta kovia kiritykkejä tuossa ankkurina, Pärmäkoski sanoi.
Ruotsin ykkösen vei voittoon Linn Svahn. Maja Dahqlvist veti Ruotsin kakkosen puolestaan toiseksi. Norjan ykkösen ankkurina oli Tiril Udnes Weng.
– En tiedä, vaikka porukassa olisin tullut, niin sijoitus olisi silti voinut olla sama. Hyvä suoritus joukkueelta, mutta totta kai nälkä kasvaa syödessä. Olisi haluttu olla parempia. Kyllä minulla varmaan oli tänään kalustohaasteita, mutta nyt lähdetään selvittämään, että mistä se johtui, Pärmäkoski totesi.