Hiihdon maailmancupissa Sveitsin Gomsissa nähtiin erikoisia kaatumisia. Saksan Jan Stölben ja Sveitsin Janik Riebli kaatuivat heti lähtöpaukun jälkeen samassa kohtaa ja samalla ladulla. Syy on jäämässä yhä mysteeriksi. Järjestäjät kävivät tarkistamassa tilannetta kaatumisten jälkeen.
Riebli oli ymmällään kaatumisestaan.
– Se oli vähän outoa. En kuitenkaan usko, että se oli kenenkään muun kuin minun syy, Riebli sanoi Expressenille.
Expressen kertoi myös ruotsalaishiihtäjien kovasta ratkaisusta välierään. Ruotsalaisnaiset välttivät välierissä kolmatta latua. Sen takia suomalaislupaus Jasmin Kähärä joutui Rieblin ja Stölbenin kohtalonladulle.
Expressenin mukaan ratkaisu sai Jasmin Kähärän huolestumaan.
– Näin, että kaikki ruotsalaiset ottivat toiset ladut. Rupesin kyselemään, onko kolmannessa ladussa jotain vikaa, Kähärä kuvaili Expressenille.
– Mutta kaikki meni hyvin minulla. Uskon, että järjestäjät tekivät jotain. En tiedä, mikä ongelma oli.
Johanna Hagström oli alun perin ajatellut lähtevänsä kolmannelta ladulta. Hän kuitenkin kuuli ongelmista. Ruotsalaisia pyydettiin välttämään kolmatta latua.
Hagström ei tiennyt, oliko ladussa oikeasti jotain vikaa.
– Uskon, että järjestäjät laittoivat siihen vain vähän lunta. Ei tuossa kuitenkaan otetaan mitään riskejä, kun tuli niin monta kaatumista. Ehkä siinä ei ollut kuitenkaan mitään vikaa. Nuo ovat voineet olla vain sattumaa, Hagström pohti.
Sprinttifinaalissa nähtiin peräti viisi ruotsalaista ja Sveitsin Nadine Fähndrich. Linn Svahn otti ylivoimaisen voiton. Jasmin Kähärä oli paras suomalaisnaisista. Hän oli lopputuloksissa kymmenes.