Suomalaishiihtäjä Markus Vuorela kaatui todella rajusti hiihdon maailmancupissa Sveitsin Gomsissa. Vuorela joutui keskeyttämään 20 kilometrin kilpailun vapaalla hiihtotavalla.
Suomen miesten joukkueen valmentaja Ville Oksanen tarjosi Vuorelan tilanteeseen vain lyhyen päivityksen.
– En nähnyt kaatumista, mutta kuulin sen olleen aika rajunnäköinen. Näin Markuksen nopeasti. Markus menee jatkotutkimuksiin. Katsotaan, mikä tilanne. Urheilija päättää sitten totta kai, mitä haluaa kertoa ulospäin sen jälkeen. Vaikea lähteä spekuloimaan tällä hetkellä, Oksanen sanoi.
Pystyykö hän menemään omin jaloin jatkotutkimuksiin?
– Näin vasta hänet, kun oli kyydissä.
Ruotsalaislehti Expressenin mukaan Vuorela vietiin pois ambulanssihelikopterilla. Oksanen täsmensi ruotsalaislehdelle, että Vuorela oli tajuissaan ja pystyi puhumaan.
Norjan Johannes Hösflot Kläbo juhli viikonlopun toista voittoaan jälleen hurjan kirin voimin. Hän kukisti maanmiehensä Simen Hegstad Krügerin lopussa. Suomalaisista paras oli Perttu Hyvärinen. Hän oli 17:s.
Hiihtoliitto tiedotti illalla, että Vuorela on päässyt pois sairaalasta ja matkustaa muun joukkueen kanssa takaisin Suomeen.
Päivitetty kello 17.32. Lisätty Oksasen kommentit Expressenille.
Päivitetty kello 21.34: Lisätty tieto siitä, että Vuorela on päässyt pois sairaalasta.