Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen eli Keusoten aluejohtaja Mikko Komulainen on irtisanoutunut virastaan.
Komulaisen työvelvoite päättyy välittömästi. Hänelle maksetaan palkkaa sopimuksen mukaisesti vielä seuraavat kahdeksan kuukautta.
Komulainen aloitti tehtävässään marraskuussa 2022.
Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen aluehallituksen puheenjohtajan Helinä Pertun mukaan osapuolet ovat yhteisesti sopineet, ettei asiasta kommentoida julkisuuteen.
Voidaanko olettaa, että irtisanoutumiseen liittyy jonkinlainen erimielisyys, kun sellaiseen viittaavaa pykälää on sen yhteydessä käytetty?
– Voidaan olettaa, koska johtajasopimus antaa tällaisen mahdollisuuden, Perttu sanoo Ylelle.
Keusoten eilisen hallituksen kokouksen pöytäkirjassa todetaan:
”Neuvottelujen yhteydessä hyvinvointialuejohtajalle on annettu selvitys luottamuspulan synnyttävistä seikoista. Samalla on todettu, että osapuolten välille on syntynyt hyvinvointialuelain ja johtajasopimuksen 5 kohdan tarkoittamia hyvinvointialuejohtajan viran hoitamiseen liittyviä ja sitä vaikeuttavia erimielisyyksiä, joiden johdosta hyvinvointialueella olisi perusteltu syy aloittaa hyvinvointialuelain mukainen irtisanomismenettely.”
Hyvinvointialuejohtajan viransijaisena sekä virkaa tekevänä hyvinvointialuejohtajana toimii integraatiojohtaja Kristiina Kariniemi-Örmälä siihen saakka, kunnes uusi hyvinvointialuejohtaja on aloittanut viranhoidon.
14.2.2024 kello 15.22: Helinä Pertun sukunimi korjattu.