Omakotitalo paloi asuinkelvottomaksi Ylitorniolla

Henkilövahinkoja ei koitunut, palon syttymissyytä tutkitaan.

VANHA KUVA / ÄLÄ KÄYTÄ
Omakotitalo kärsi tulipalossa mittavat vahingot sunnuntaina iltapäivällä, kertoo Lapin pelastuslaitos tiedotteessa. Kuva: Juha Kiiskinen / Yle

Omakotitalo paloi asuinkelvottomaksi Ylitorniolla Kuuroskoskentiellä sunnuntaina iltapäivällä, mutta henkilövahingoilta vältyttiin, Lapin pelastuslaitos tiedottaa. Materiaaliset vahingot ovat mittavia.

- Sisällä olleet henkilöt pääsivät itse omatoimisesti ulos ja soittivat hätäkeskukseen, Lapin pelastuslaitoksen päivystävä palomestari Timo Nyholm kertoo puhelimitse.

Pelastuslaitos sai hälytyksen hieman ennen puolta kahta sunnuntaina iltapäivällä.

Pelastuslaitos sammutti tulipalon nopeasti ja raivasi palopesäkkeitä rakennuksen yläpohjasta.

Lapin poliisilaitos ja Lapin pelastuslaitoksen palontutkijat tutkivat syttymissyytä. Ilmeisesti palo sai alkunsa keittiössä.

Kohteessa oli useita pelastustoimen yksiköitä Ylitorniolta, Pellosta, Torniolta, Rovaniemeltä sekä Ruotsin puolelta Övertorneålta.

28.7.2024 klo 15.54 lisätty päivystävän palomestarin kommentti sisällä olleista henkilöistä.