Puoliltapäivin syttynyttä tulipaloa oli sammuttamassa kaikkiaan kuusi yksikköä Kemistä, Torniosta sekä Keminmaan sopimuspalokunnasta. Sammutustyöt alkoivat puoliltapäivin ja ne saatiin päätökseen iltayhdeksään mennessä.
Tuli tuhosi talon kokonaan, mutta tuli ei päässyt leviämään muihin lähistöllä oleviin rakennuksiin.
Lapin pelastuslaitos kehotti päivällä Kemin Väinöläntien ja Ruutin kaupunginosan asukkaita sulkemaan ovet ja ikkunat sekä ilmanvaihto tulipalosta syntyvän savuhaitan vuoksi. Enää varotoimille ei ole tarvetta.
Kukaan ei loukkaantunut tulipalossa.
Pelastuslaitoksen mukaan sammutustyöt jatkuivat huomattavan pitkään, koska talossa oli haastavia rakenteita, joissa palopesäkkeiden sammutus oli aikaavievää.
29.7.2024 kello 21.15: juttua päivitetty kauttaaltaan.