Poliisi vaatii kolmea miestä vangittavaksi Seinäjoen ammuskelusta – Härmän Häjy palaa arkeen ja toivoo työrauhaa

Pub Härmän Häjy avaa ovensa keskiviikkona oltuaan muutaman päivän kiinni ampumisvälikohtauksen jälkeen. Henkilökunta toivoo työrauhaa lähipäivinä.

Pub Härmän Häjyn julkisivu Seinäjoen Valtionkadulla. Kyltissä lukee Iloonen elämä on tervehellistä.
Ravintola on ollut toistaiseksi suljettuna. Ovet aukeavat jälleen keskiviikkona kello 12. Kuva: Elina Niemistö / Yle

Poliisi vaatii kolmea miestä vangittavaksi Seinäjoella viikonloppuna tapahtuneesta ravintola-ampumisesta.

Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeuteen toimitettiin tiistaina kolme vangitsemisvaatimusta, joissa poliisi vaatii kahta kolmekymppistä miestä ja yhtä viisikymppistä vangittavaksi ampumisesta. Miesten vangitsemista käsitellään käräjillä keskiviikkoaamuna.

Heitä epäillään tapon yrityksestä ja ampuma-aserikoksesta.

Tutkinnanjohtaja Markku Kaperi kommentoi STT:lle tiistai-iltana, että poliisi tiedottaa asiasta lisää myöhemmin.

Lauantai-iltana Pub Härmän Häjyssä tapahtuneessa ampumisessa haavoittui yhteensä viisi henkilöä, joista kolmen vammat olivat poliisin mukaan vakavia. Yksi haavoittuneista on järjestyksenvalvoja. Poliisi otti samana iltana kiinni kuusi ihmistä Seinäjoella, Kurikassa ja Ikaalisissa.

Kuvakaappaus Härmän Häjyn instagram-tililtä.
Pub Härmän Häjy toivottaa asiakkaat tervetulleiksi instagram-tilillään. Kuva: Ravintolan ig-tili

Härmän Häjy aikoo palata nyt normaaliin elämään ja avaa ovensa jälleen keskiviikkona kello 12. Ravintola on pidetty toistaiseksi suljettuna lauantain tapahtumien jälkeen.

Yritys toivoo Instagram-tilillään henkilökunnalleen työrauhaa. Yritys kertoo postauksessaan, että henkilökunta on järkyttynyt tapahtuneesta ja toivoo, ettei asiasta esitettäisi kysymyksiä.

Lisäksi yritys toteaa, että asiakkaiden ja henkilökunnan turvallisuus on sille tärkeintä.

Artikkelia päivitetty uusilla lisätiedoilla vangittavista 30.7.2024 kello 17.11.