Kolme miestä vangittiin epäiltyinä Seinäjoen ravintola-ampumisesta

Ampumisessa haavoittui yhteensä viisi ihmistä, joista kolmen vammat ovat poliisin mukaan vakavia.

Poliisin eristysnauhaa Härmän Häjy -ravintolan edustalla Seinäjoella.
Härmän Häjy -nimisessä ravintolassa oli kymmeniä ihmisiä ampumisen aikaan. Kuva: Timo Aalto/ Lehtikuva
  • STT

Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeus vangitsi keskiviikkona kolme miestä, joita epäillään Seinäjoen lauantaisesta ravintola-ampumisesta. Epäillyt ovat iältään 31-, 32- ja 46-vuotiaita.

Ampuminen tapahtui Seinäjoen keskustassa sijaitsevassa Härmän Häjy -nimisessä ravintolassa lauantai-iltana. Hätäilmoituksen mukaan ampujia oli ainakin kaksi. Ravintolassa oli ampumisen aikaan kymmeniä ihmisiä.

Ampumisessa haavoittui yhteensä viisi ihmistä, joista kolmen vammat ovat poliisin mukaan vakavia. Yksi ampumisessa haavoittuneista on ravintolassa työskennellyt järjestyksenvalvoja.

Poliisi on ottanut kiinni yhteensä kuusi epäiltyä. Ampumista tutkitaan tapon yrityksenä, ampuma-aserikoksena ja vaaran aiheuttamisena.