Hämeenlinnan Jalkapalloseura sai sadan euron sakon vierasjoukkue Pallo-Iirojen fanien riehuttua HJS:n maanantaisessa kotiottelussa Pullerilla.
Sakko tuli turvallisuusmääräysten rikkomisesta.
Miesten Kakkosen B-lohkon ottelun aikana Pallo-Iirojen fanikatsomosta heitettiin kentälle päin useaan otteeseen soihtuja ja räjäytettiin paukkupommeja.
Paikalle hälytettiin myös poliisipartio, joka otti otteluvideon perusteella yhden vieraskannattajan kiinni. Vaikka häiriöitä aiheuttivat raumalaisjoukkueen kannattajat, niin sakon saa yleensä ottelun järjestelyistä vastannut kotijoukkue.
Sakon määräsi Suomen Palloliiton kurinpitovaliokunnan puheenjohtaja Petri Kokko. Hän toteaa päätöksessään, että HJS oli toteuttanut laajasti turvajärjestelyjä sekä ennaltaehkäiseviä toimenpiteitä järjestyshäiriöiden ehkäisemiseksi. Tämä saattoi olla syynä siihen, että sakko oli vain 100 euroa, kun se normaalisti on 300 euroa.
Hämeenlinnan Jalkapalloseura ilmoittaa tiedotteessaan lisäävänsä kotiotteluiden järjestyksenvalvontaa. Portilla jatketaan myös tarkastuksia.