Kouvolan Ratamokeskuksen yöaikainen päivystys olisi sittenkin saamassa jatkoa.
Iltalehden saamien tietojen mukaan hallituksen olisi tarkoitus päättää asiasta tämän viikon torstaina.
Lehden tietojen mukaan ympärivuorokautisen päivystyksen säilyttämiseen sisältyisi ehto, että toiminta ei saa vaarantaa henkilöstön riittävyyttä eikä Kymenlaakson hyvinvointialueen taloutta.
Ilta-Sanomien mukaan ministeriryhmän kokouksessa Kouvolan päivystyksen kohtalosta keskusteltiin jo tänään maanantaina, mutta päätöstä ei vielä saatu tehtyä. Lehden mukaan päätös ei ole vielä varma, mutta todennäköinen.
Hallituksen aiemmin tänä vuonna päättämän sairaalaverkkoratkaisun käsittelyä jatketaan kestävän hyvinvointiyhteiskunnan ministerityöryhmässä torstaina.
Kevään kehysriihessä hallitus linjasi, että perusterveydenhuollon yöpäivystys lakkaisi Iisalmessa, Jämsässä, Kouvolassa, Raahessa ja Varkaudessa viimeistään vuoden 2025 lopussa. Iltalehden mukaan linjaus on kuitenkin nyt muuttumassa Kouvolan osalta. Kouvola ei olisi kuitenkaan saamassa mitään erillistä valtionrahoitusta yöpäivystyksen hoitoon.
Laaja vastustus
Kouvolan Ratamokeskuksen ympärivuorokautisen päivystyksen lopettamissuunnitelma on herättänyt laajaa vastustusta pitkin vuotta.
Kymenlaakson hyvinvointialueen laskelmien mukaan lakkauttaminen ei toisi säästöjä vaan lisäisi kustannuksia muun muassa Kymenlaakson keskussairaalaan Kotkaan lisääntyvien ambulanssikuljetusten takia.
Yksityishenkilöt ovat vastustaneet lakkauttamisajatusta 40 000 nimen adressilla sekä järjestämällä mielenosoituksia, joista yksi oli Helsingissä kesällä.