Lapin pelastuslaitos kävi eilen ilmoituksen perusteella noutamassa Keminmaassa sijaitsevasta venesatamasta pyydykseen kuolleen eläimen.
Eläimen epäiltiin ensin olevan hylje, mutta tarkemmassa tarkastelussa hukkuneen eläimen on todettu olleen saukko.
Poliisi on kirjannut asiasta rikosilmoituksen kalastusrikkomuksesta, sillä pyydyksessä, josta eläin löytyi, ei ollut kalastuslain edellyttämää pyydysmerkkiä.
Paikalliset asukkaat huomasivat rysään takertuneen eläimen ja ilmoittivat siitä viranomaisille. Tapauksesta keskusteltiin myös sosiaalisessa mediassa.