Estejuoksun Euroopan mestarin Topi Raitasen päättynyt kausi oli raskas pettymys, muun muassa takareisivamman vuoksi.
Kauden jälkeen Raitanen kertoi avoimesti, että korjaustoimenpiteitä on tehtävä. Esimerkiksi MTV:lle Raitanen totesi, että muutoksia tulee varmasti, jotta hän pysyy ensinnäkin terveenä ja saa terävöitettyä harjoitteluaan.
Raitasen ja häntä pitkään valmentaneen Janne Ukonmaanahon yhteistyön jatkumisella spekuloitiin mediassa paljon.
Nyt Raitanen on tehnyt päätöksiä. Hän muuttaa Ouluun. Siellä hänen valmentajansa työskentelee hammaslääkärinä.
Samalla Helsingin Kisa-Veikkoja edustaneesta jyväskyläläisestä tulee Oulun Pyrinnön mies.
– Olen aina tykännyt oululaisesta leppoisuudesta. Vietin nuoruuteni etelässä ja koen, että siellä ihmiset eivät kohtaa toisiaan aivan samalla tavalla. Elämä on hektisempää, Raitanen maalaili Kalevalle.
– On aivan eri asia nähdä harjoitukset paikan päällä kuin kuulla niistä puhelimessa. Se on iso lisäarvo ja antaa meille paljon mahdollisuuksia, Raitanen kommentoi valmennuskuviota.