Pohjanmaan käräjäoikeus on antanut Sisäsataman Terassi Oy:lle lisäaikaa saneerausohjelmaehdotuksen toimittamiselle.
Alun perin ehdotus piti toimittaa 31. lokakuuta mennessä. Nyt käräjäoikeus antoi sille kuukauden lisäaikaa.
Ehdotus tulee antaa viimeistään 29. marraskuuta mennessä.
Saneerausohjelmaehdotukselle on jo kertaalleen aiemmin annettu lisäaikaa.
Yhtiön asianajaja on pyytänyt lisäajan hakemista, sillä yhtiö käy edelleen neuvotteluja rahoitukseen ja mahdolliseen realisointiin liittyen.
Hakemuksessa asianajaja uskoo, että jos neuvotteluissa onnistutaan, voidaan vahvistamiskelpoinen saneerausohjelmaehdotus antaa.
Viiden miljoonan velka
Alkuperäisessä yrityssaneerauspäätöksessä käräjäoikeus on todennut, että Sisäsataman Terassilla on suuria velkoja. Hakemuksen jättöhetkellä velkaa oli reilu viisi miljoonaa euroa.
Yhtiöllä on kuusi velkojaa. Niistä suurin, 2,3 miljoonan euron velka, on rahoitusyhtiö Vauraus Suomi Oyj:lle.