Olli Määttä debytoi Utahissa voitokkaasti – Kaapo Kähkösellä karmea alku Coloradossa

Olli Määttä ja Kaapo Kähkönen debytoivat uusissa seuroissaan NHL:ssä.

Olli Määttä tulee kaukaloon Utahin paidassa.
Olli Määttä tulee kaukaloon Utahin paidassa. Kuva: Aaron Baker/Icon Sportswire via Getty Images

Eilen uutisoitiin Olli Määtän siirrosta Detroitista Utahiin jääkiekkoliiga NHL:ssä. Nyt Määttä pelasi jo uuden joukkueensa, NHL:n tulokasseura Utah Hockey Clubin riveissä, kun Utah voitti Calgaryn 5–1.

Määttä sai heti peliaikaa yli 20 minuuttia. Tehopisteitä ei tullut, kuten niitä ei ole tullut Määtälle koko kaudella.

Coloradoon siirtynyt maalivahti Kaapo Kähkönen pelasi ensimmäisen ottelunsa Avalanchen maalilla. Kähkösen alku uudessa seurassa oli karmea, sillä Tampa johti 3–0, kun ottelua oli pelattu vasta 5.32. Maaleista vastasivat Nikita Kutšerov, Jake Guentzel ja Conor Geekie.

Tämän jälkeen Kähkönen päästi enää yhden maalin. Tampa Bay voitti 5–2, mutta viimeisen maalin se teki tyhjään verkkoon.

Coloradon ykkösvahdin paikan ottanut Justus Annunen seurasi tämän ottelun katsomosta. Mikko Rantanen sai yhden syöttöpisteen. Se jäi suomalaisten ainoaksi tehopisteeksi yön kierroksella.