Karhulan lukion oppilaat Kotkassa eivät sittenkään siirry väistötiloihin Metsolaan Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun entiselle kampukselle.
Kotkan kasvatuksen ja koulutuksen lautakunta esittää, että Karhulan lukio ja yläkoulu jatkavat lukuvuodet 2025–2027 nykyisissä väistötiloissaan opintokeskus Karhussa sekä sen tontille hankittavissa moduulirakennuksissa ja Rauhalan koulun tontilla olevissa moduuleissa.
Lautakunta teki päätöksen asiasta 13. marraskuuta. Asia menee vielä Kotkan kaupunginhallituksen käsiteltäväksi, joka tekee lopullisen päätöksen asiasta.
Alun perin lautakunnassa vahvimmilla oli vaihtoehto, jonka mukaan lukiolaiset muuttaisivat elokuun alussa Metsolaan Xamkin entiselle kampukselle.
Väistötiloja tarvitaan Karhulan koulukeskuksen rakennustöiden ajan.
Asiasta kertoi ensin Kymen Sanomat.