Lapin poliisilta varoitus erittäin huonosta ajokelistä: ”Vältä ajamista”

Alueella sataa vettä ja tiet ovat peilijäässä.

Lapin poliisilaitoksen sunnuntai-iltana Facebookissa julkaisema kuva.
Lapin poliisilaitoksen sunnuntai-iltana Facebookissa julkaisema kuva. Kuva: Lapin poliisilaitos

Lapin poliisilaitos varoitti sunnuntai-iltana Facebookissa erittäin huonosta ajokelistä Rovaniemeltä pohjoiseen ulottuvalla alueella ja Länsi-Lapissa.

Alueella sataa vettä ja tiet ovat peilijäässä. Poliisi kehottaa välttämään ajamista, ellei se ole ehdottoman välttämätöntä.

– Sodankylä-Rovaniemi-välillä ajanut poliisipartio ilmoitti, että olosuhteet ovat karmeat, ja että jopa neljänkympin tuntivauhdissa auto oli lähteä sivuluisuun. Näin siitäkin huolimatta, että poliisiautoissa on todella laadukkaat renkaat, kerrottiin Oulun poliisin johtokeskuksesta sunnuntai-iltana.

Lapissa oli sunnuntai-iltana tapahtunut noin kymmenkunta ulosajoa ja liikenneonnettomuutta. Henkilövahingoilta oli kuitenkin vältytty.

– Teille on satanut alijäähtynyttä vettä, joten tie pysynee liukkaana ainakin aamuun asti, huomautettiin johtokeskuksesta.