Kaskisten kaupunginvaltuusto on päättänyt myydä kaukolämpöyhtiönsä Kaskisten Energian energiayhtiö Advenille.
Kauppa saatiin päätökseen maanantai-iltana äänestyksen jälkeen. Sonja Lappveteläinen (r.) ehdotti, että kaukolämpöyhtiötä ei myydä, ja häntä tukivat hänen puoluetoverinsa Mirja Högstrand sekä kokoomuksen Kaj Rantakoski.
Äänestys päättyi 14-3 myynnin puolesta.
Advenin maksama kauppahinta on 1,4 miljoonaa euroa. Yhtiö toimii tällä hetkellä kaukolämmön tuottajana yli 20 paikkakunnalla Suomessa.
Myynti tulee auttamaan Kaskisten taloutta, joka on pahoissa vaikeuksissa.