Ylitorniolla on vihdoin päättynyt kaksi ja puoli kuukautta kestänyt kehotus keittää vettä

Tengeliön vesiosuuskunnan vedenjakelualueella verkostovettä voi käyttää normaalisti.

Vettä lasketaan hanasta juomalasiin.
Ylitorniolla 1. lokakuuta alkanut vedenkeittokehoitus on vihdoin päättynyt. Kuva: Janne Järvinen / Yle

Ylitorniolla lokakuun alusta lähtien voimassa ollut vedenkeittokehotus Tengeliön vesiosuuskunnan vedenjakelualueella on vihdoin päättynyt.

Verkostovesinäytteitä on otettu 3.12., 9.12. ja 12.12.2024.

Vesinäytteissä ei ole todettu koliformisia, E. coli tai enterokokki -bakteereita.

Verkostovettä voi siis käyttää normaalisti. Vähällä käytöllä tai käyttämättömänä olleissa kiinteistöissä on kuitenkin suositeltavaa juoksuttaa vettä ennen käyttöä.