Runkovesijohto rikkoutui Helsingin ydinkeskustassa – Lasipalatsin luona pulppusi kuutiokaupalla vettä kadulle

Vettä valui kadulle useammasta paikasta. Välitöntä vaaraa kiinteistöille ei ole, kerrotaan pelastuslaitokselta.

Onnettomuus sattui Lasipalatsin ympäristössä maanantaina iltapäivällä.

Helsingin ydinkeskustassa Lasipalatsin edustalla Mannerheimintiellä pulppuaa sadevesiviemäreistä vettä kadulle.

Helsingin seudun ympäristöpalvelujen (HSY) verkko-osaston yksikönpäällikkö Sami Sillstén kertoo, että tapahtumapaikalla on rikkoutunut runkovesijohto.

Vuoto on Sillsténin arvion mukaan sen verran suuri, että vettä on päässyt kadulle useampia reittejä pitkin, myös sadevesiviemäreistä.

– Vaikuttaa siltä, että ihan mikään pieni pistemäinen reikä ei ole kyseessä, vaan suurempi vaurio.

Pelastuslaitoksen päivystävän palomestarin mukaan tilanteesta ei ole välitöntä vaaraa läheisille kiinteistöille. Myös HSY:n Sillstén kertoo, että hänen tiedossaan ei toistaiseksi ole mitään tällaista.

Sillsténin mukaan tilanne on hyvin hallinnassa: vuotoa ollaan parhaillaan sulkemassa ja paikalle on tulossa imuauto.

Onnettomuus sattui Lasipalatsin ympäristössä maanantaina iltapäivällä.
Pelastuslaitos sai hälytyksen paikalle kello 14.30 tietämillä maanantaina iltapäivällä. Kuva: Kristiina Lehto / Yle
Onnettomuus sattui Lasipalatsin ympäristössä maanantaina iltapäivällä.
Mannerheimintielle pulppusi vettä sadevesiviemäreistä. Kuva: Kristiina Lehto / Yle