Senni Salminen avasi vahvasti kilpailukautensa Tanskan Århusissa tiistaina. Kolmiloikkaaja käytti kilpailussa vielä 12 askeleen vauhtia ja ponnisti tasaisen tulossarjan: 14,07, 13,77, 13,72, 13,83, x ja 13,96.
– Ajateltiin, että käytän 14 askeleen vauhtia vasta seuraavassa kilpailussa. Nyt käytin vielä 12 askeleen vauhtia, ettei tule ajoitusten kanssa ongelmia, Salminen sanoi Urheiluliiton tiedotteessa.
Salmiselle kilpailu oli ensimmäinen sitten Pariisin olympialaisten, jolloin kilpailu päättyi karsintaan verryttelyhypyssä tulleen lihasvamman takia.
– Onneksi se oli lihasvamma. Se kuntoutettiin, ja olen sen jälkeen treenannut hyvin. Oli kiva hypätä kuusi hyppyä ja olin tyytyväinen myös ruksien määrään, Salminen viittasi siihen, että yliastuttuja tuli vain yksi.
Hallikauteen Salminen on lähdössä hyvässä kunnossa.
– Vauhtiloikat ja muut ennätykset on pistetty uusiksi. Juoksu ei ole vielä parhaimmillaan, mutta se ehtii tulla sieltä, Salminen sanoi.
Kuuden askeleen vauhdilla Salminen kertoo kimmahtaneensa viisiloikkaa yli 20 metrin ja paikaltaankin yli 15,20:n.
– Erikoiskiitos valmentajalle täällä, joka kuvasi hypyt, Salminen kiitteli Tanskassa asuvaa keihäänheittäjää Oliver Helanderia, joka auttoi ja kuvasi Salmisen loikat.