Kaikki Suomen miehet ovat sivussa sunnuntain takaa-ajokisasta ampumahiihdon maailmancupissa Italian Anterselvassa. Suomen kisaan ilmoittautuneet urheilijat ovat kipeänä. Oireet eivät ole pahoja, mutta urheilijat eivät halua riskeerata paria viikkoa ennen MM-kisoja.
Suomen poisjääneet urheilijat ovat Tero Seppälä, Otto Invenius ja Olli Hiidensalo. Seppälä olisi lähtenyt kisaan 13. sijalta. Inveniuksen lähtönumero olisi ollut 19 ja Hiidensalon 60.
Aiemmin Anterselvassa Venla Lehtonen sairastui.
Seppälä kertoi myös Suomen huoltomiesten keskuudessa jyllänneestä taudista.
Suomen päävalmentaja Erik Torneus-Kulstad kommentoi naisten viestin jälkeen joukkueen tautitilannetta Yle Urheilulle. Suomi oli viestin 15:s.
– Vaikea viikko sairastapausten kanssa. Näyttää, että se kulkee tiimissä nyt.
Norjalaisvalmentajan mukaan urheilijat kärsivät flunssasta. Oireiden taso vaihtelee.
Oletko huolissasi tilanteesta, koska MM-kisoihin on vain reilut kaksi viikkoa aikaa?
– Jos palaudumme nopeasti, niin hätää ei ole. Jos taudit pitkittyvät, se ei ole hyvä juttu. Harjoitteluun pitää palata järkevästi, päävalmentaja summasi.
Lähetys miesten takaa-ajosta alkaa TV1:ssä klo 15.40.
Päivitetty juttua 26.1.2025 klo 14.42: Lisätty Erik Torneus-Kulstadin kommentit.