Lennonjohtotornissa ei ehkä ollut normaalia määrää lennonjohtajia, kun matkustajakone ja sotilashelikopteri törmäsivät Washingtonissa, kertoi Yhdysvaltain media, muun muassa New York Times (NYT) torstaina.
Lehden mukaan Yhdysvaltain ilmailuviranomaisen FAA:n alustava raportti osoittaa, ”ettei miehitys ollut normaali vuorokaudenaikaan ja liikenteen määrään nähden”.
– Helikoptereita lentokentän läheisyydessä keskiviikkoiltana ohjeistanut lennonjohtaja ohjasi myös lentokentältä nousevia ja sinne laskeutuvia lentokoneita. Näitä töitä hoitaa normaalisti kaksi lennonjohtajaa, ei yksi, raportissa sanottiin lehden mukaan.
Ilmatila lentokentän lähellä on erittäin vilkkaassa käytössä, sillä alueella liikkuu runsaasti sekä siviili- että sotilaskoneita.
Lentoturman tutkijoiden mukaan onnettomuuden syystä ei esitetä virallisia arvioita, ennen kuin kaikki tutkimukset on saatu päätökseen.
Laskeutumassa ollut matkustajalentokone törmäsi sotilashelikopteriin Washingtonissa Ronald Reaganin kansallisen lentokentän läheisyydessä paikallista aikaa keskiviikkoiltana. Matkustajakoneessa oli 60 matkustajaa ja neljä miehistön jäsentä. Helikopterissa oli kolme sotilasta. Kaikki kuolivat turmassa.