Kanada aikoo valittaa Maailman kauppajärjestölle (WTO) Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin tuontitulleista.
Lisäksi Kanada aikoo hakea WTO:lta hyvitystä alueellisen vapaakauppasopimuksen nojalla.
Asiasta kertoo kanadalainen virkamies uutistoimisto AFP:n mukaan.
– Kanadan hallitus pitää tulleja selvästi kauppasitoumusten vastaisina, virkamies sanoi tiedotustilaisuudessa.
Kauppasitoumuksilla virkamies viittasi Yhdysvaltojen, Meksikon ja Kanadan väliseen sopimukseen, jonka Trump allekirjoitti vuonna 2018.
Trump määräsi Kanadalle 25 prosentin tuontitullit ja 10 prosentin tuontitullit Kanadan energiahyödykkeille.
Lisäksi sunnuntaina astuivat voimaan Meksikolle ja Kiinalle määrätyt tuontitullit.
Kiina ilmoitti sunnuntaiaamuna haastavansa Yhdysvaltojen tuontitullit WTO:ssa.
Lähteet: AFP, Reuters