Suurin osa Päijät-Hämeen aluevaaliehdokkaista katsoo, että asukkaita pitäisi patistaa käyttämään enemmän digiklinikkaa.
Ylen vaalikoneessa on väite, jonka mukaan asukkaita pitää ohjata voimakkaammin digiklinikan käyttöön. Sen kanssa jokseenkin samaa mieltä on 55 prosenttia ja täysin samaa mieltä 15 prosenttia vaalikoneeseen vastanneista ehdokkaista.
Jokseenkin tai täysin samaa mieltä olevia on runsaasti muun muassa kokoomuksen ja vihreiden ehdokkaissa. Esimerkiksi vasemmistoliiton ehdokkaista noin puolet on jokseenkin tai täysin eri mieltä asukkaiden ohjaamisesta voimakkaammin digiklinikan käyttöön.
Voit tutustua tarkemmin ehdokkaiden näkemyksiin Ylen aluevaalikoneessa. Tiedot tähän uutiseen on poimittu vaalikoneesta maanantaina 17. maaliskuuta.