Sudanin armeija sanoo ottaneensa haltuun pääkaupungin

Sudanin armeija sanoo ottaneensa hallintaan presidentinpalatsin maan pääkaupungissa Khartumissa, uutistoimisto AP raportoi.

Palatsi on ollut viimeinen kapinallisten hallussa pitämä linnake Khartumissa.

Hallitusta vastaan taistelevat RFS-joukot eivät ole vahvistaneet palatsin hallinnan menettämistä.

Koillis-Afrikassa sijaitsevassa Sudanissa hallituksen joukot ja kapinalliset ovat taistelleet maan hallinnasta liki kaksi vuotta. Sodassa on kuollut yli 28 000 ihmistä ja miljoonat ovat joutuneet jättämään kotinsa.

Lähde: AP