Lahdessa jäi kiinni mies, joka on näpistellyt kaupoissa vuoden aikana 168 kertaa

Poliisi sai viime perjantaina kiinni kaksi sarja­näpistelijää Lahdessa.

Poliisin logo.
Poliisi kuulusteli molempia miehiä epäiltyinä näpistykseen. Kuvituskuva. Kuva: Jani Aarnio / Yle

Vartija otti perjantai-iltana Lahden Paavolassa kiinni 35-vuotiaan miehen.

Mies oli ottanut kaupan hyllystä kaksi juomaa ja kuulokkeet. Tämän jälkeen hän oli mennyt tavaroiden kanssa sovituskoppiin, jossa hän oli juonut juomia. Kuulokkeet hän otti paketista ja laittoi taskuunsa.

Mies vei osittain juomansa juomat hyllyyn. Hän lähti kaupasta maksamatta kuulokkeita.

Poliisille selvisi, että mies on syyllistynyt jo 168. kertaa vuoden sisällä anastusrikokseen.

Näin kaupassa valvotaan ihmisten toimintaa tekniikan avulla. Video on viime vuoden joulukuulta. Kuvassa näkyy Ylen toimittaja Jarno Kajova.

Samana päivänä myös 44-vuotias mies näpisti Lahden keskustassa sijaitsevasta kaupasta proteiinipussin kantamalla sen kassan ohi mukanaan olevassa muovipussissa. Mies oli anastanut vuoden aikana jo 32 kertaa aiemmin.

Poliisi kuulusteli molempia miehiä epäiltyinä näpistykseen. Asiasta kerrotaan poliisin tiedotteessa.