Lappeenrannassa pääsee katsomaan SaiPan ja Kuopion KalPan välisiä jääkiekon SM-liigan loppuotteluita kahdella torilla.
Kauppatorilla kisakatsomo on ollut jo välieristä alkaen. Finaalien ajaksi kisakatsomo perustetaan myös satamatorille.
Satamatorin alueelle tulee yhteensä neljä näyttöä. Yksi näytöistä on samaa kokoluokkaa kuin kauppatorin kisakatsomossa oleva jättinäyttö. Se sijoittuu satamatorin parkkipaikan puoleiseen päätyyn.
Kaksi näyttöä on ravintolalaivojen edessä. Lisäksi käytössä on esiintymislavalla oleva näyttö.
Tuhat istumapaikkaa
Ravintolalaivoille eli Suvi-Saimaalle ja Prinsessa Armaadalle tulee otteluiden ajaksi lisää istumapaikkoja asiakkaille. Laivojen eteen tulee yhteensä liki 500 lisäpaikkaa.
Keskelle satamatoria puolestaan tulee 500 istuinpaikkaa.
Päävastuu katsomon järjestelyistä on alueen yrityksillä. Mukana ovat Suvi-Saimaan ja Prinsessa Armaadan lisäksi Satama-Sanni ja Sataman Pitsi.
Suvi-Saimaata pyörittävän Saku Hyttisen mukaan yritykset maksavat kisakatsomon kustannuksista 80 prosenttia. Loput kustannuksista lankeavat kaupungille. Käytännössä kaupungin osuutena ovat lisävessat ja niiden hoito.
Kisakatsomon järjestelyt hoituvat pika-aikataululla, sillä ensimmäinen jääkiekon SM-liigan finaaliottelu on jo huomenna perjantaina. Loppuottelusarja alkaa Kuopiossa.
– On kiva filis, että pääsee tällaiseen mukaan. Toki siinä on oma hommansa, kun järjestelyt tehdään lyhyellä varoitusajalla, kertoo Prinsessa Armaadan toimitusjohtaja Juha Nalli.
Imatralla 250 istumapaikkaa
Imatran kaupunki kertoi sosiaalisessa mediassa eilen keskiviikkona, että Imatrankoskella sijaitsevalle kävelykatu Koskenpartaalle perustetaan myös kaikille avoin ja maksuton kisakatsomo.
Tänään torstaina tulleen tiedotteen mukaan katsomoon tulee noin 250 istumapaikkaa.
– Haluamme olla mukana naapurikaupungin finaalihuumassa, onhan tämä koko maakunnan asia saada Kanada-malja Etelä-Karjalaan, kertoo Imatran kaupungin matkailu- ja tapahtumakoordinaattori Pauliina Kivinen tiedotteessa.
Järjestelyissä ovat kaupungin lisäksi mukana Liiga-SaiPa, kaupunkikeskustayhdistys Imitsi sekä paikallisia yrittäjiä.